O SUKCESIE DECYDUJĄ LUDZIE

Prezesie, czy wychowałeś już lidera?

Następco, czy jesteś gotowy do przejęcia firmy?

CZYM JEST AKADEMIA DBM?

Zajęcia w Akademii mają zróżnicowaną formę. Podczas rocznego cyklu warsztatów, wykładów i spotkań praktycznych, uczestnik będzie miał wyjątkową okazję pozyskania wiedzy i umiejętności niezbędnych
w zarządzaniu salonem dealerskim.

Akademia Business Management to innowacyjny na polskim rynku dealerskim program, kompleksowo przygotowujący kadrę managerską do zarządzania dealerskim biznesem.

8 dwudniowych sesji szkoleniowych, oraz sesja specjalna poświęcone są najważniejszym elementom zarządzania stacją dealerską – od sprzedaży aut nowych i używanych, przez zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym, aż po zarządzanie personelem i marketing.

Wykładowcami w naszej Akademii są najlepsi praktycy polskiego rynku dealerskiego, posiadający wieloletnie doświadczenie eksperci w swoich dziedzinach.

Zajęcia Akademii w ramach sesji specjalnej będą wyjątkową okazją do zobaczenia jak na co dzień funkcjonuje jeden z najbardziej nowoczesnych salonów w Polsce, i rozmowy z sukcesorem, który doprowadził zarządzaną przez siebie firmę do tego miejsca.

Akademia to nie tylko wykłady! To również spotkania poza salą konferencyjną i znakomita okazja do poznania innych osób przygotowujących się do zarządzania firmą dealerską i wymiany doświadczeń.

DLA KOGO STWORZONO AKADEMIĘ DEALER BUSINESS MANAGEMENT?

Osoby przygotowujące się do zarządzania stacja dealerską, bądź jej poszczególnymi działami

Osoby już zarządzające stacjami dealerskim i serwisowymi (właściciele, managerowie, członkowie zarządów)

Osoby planujące otworzenie własnej działalności dealerskiej

CZEGO DOWIESZ SIĘ PODCZAS ROCZNEGO CYKLU ZAJĘĆ ?

CELE SZCZEGÓŁOWE

  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie zarządzania działem samochodów nowych
  • Dowiesz się jak zbudować odpowiedni stok samochodów - tak żeby utrzymać współczynnik rotacji na odpowiednim poziomie
  • Zoptymalizujesz koszty i zwiększysz zyski w serwisie mechanicznym
  • Nauczysz się planować ilość roboczogodzin nie tylko w serwisie mechanicznym, ale także w blacharsko-lakierniczym
  • Usprawnisz pracę działu części zamiennych i zmniejszysz ilość zalegających w magazynie części nierotujących (tzw. martwy stok)
  • Dowiesz się w jaki sposób ułożyć kluczowe dla rentowności firmy dealerskiej procesy
  • Poznasz kluczowe dealerskie wskaźniki KPI w poszczególnych działach i dowiesz się co zrobić by je osiągnąć
  • Dowiesz jak dzięki funkcjom Excela przygotować raporty do analizy wyników działów, a dzięki tabelom przestawnym szybko porównasz wyniki poszczególnych pracowników
  • Zdobędziesz wiedzę w jaki sposób budować rentowność sprzedaży produktów finansowych i ubezpieczeń
  • Rozwiniesz umiejętności zarządzania kadrą managerską i zespołem pracowników
  • Zyskasz umiejętność prowadzenia efektywnych kampanii marketingowych i właściwego ich analizowania
  • Wdrożysz długofalową politykę rozwoju firmy dealerskiej

BAZA WIEDZY – BEZPŁATNE WEBINARY AKADEMII DBM

Bezpłatny webinar:
"Syn marnotrawny czy biznesowy następca? Historie udanych i nieudanych sukcesji z polskiego rynku dealerskiego…"
Webinar dostępny do odtworzenia
Prowadzący:
Marek Konieczny

Podczas webinaru dowiesz się :

  • Jakich błędów uniknąć przy przekazywaniu władzy w firmie?
  • Czy czekanie z przekazaniem własności do ostatniego momentu to zawsze dobry pomysł?
  • Co właściwie oznacza "sprawiedliwie"? Czy mając kilkoro dzieci, na pewno warto dzielić po równo?
  • Co zrobić, gdy w spółce jest 2, 3 a nawet więcej wspólników, a każdy z nich ma własnych sukcesorów?
  • Czy przekazując firmę kolejnemu pokoleniu, wycofać się natychmiast? A może lepiej robić to stopniowo?
Chcę obejrzeć webinar
Bezpłatny webinar:
"Excel w firmie dealerskiej – 5 sposobów na ułatwienie sobie codziennej pracy"
Webinar dostępny do odtworzenia
Prowadzący:
Piotr Majcher

Podczas webinaru dowiesz się jak:

  • Przygotować dane aby można było z nimi zrobić wszystko w Excelu
  • Wstawiać wykresy w 3 sekundy i dopracowywać je w 30 sekund
  • Szybko analizować duże ilości danych przy pomocy tabel przestawnych
  • Używać funkcji w Excelu aby usprawnić prace i umożliwić wykonanie różnych zadań
  • Automatycznie kolorować komórki jeśli wartości w nich spełniają określone warunki
Chcę obejrzeć webinar
Bezpłatny webinar:
"Jak prowadzić efektywny marketing w dobie koronawirusa?"
Webinar dostępny do odtworzenia
Chcę obejrzeć webinar
Prowadzący:
Marek Jeliński

Podczas webinaru dowiesz się:

  • Które kanały marketingowe zyskały na znaczeniu w czasie pandemii, a które straciły?
  • Spadek ilości fizycznych wizyt w salonie. Jak duży jest to problem? Jak sprzedawać tyle samo aut przy mniejszej ilości odwiedzin w salonie?
  • Klienci na home office. Czy nadal warto inwestować w reklamę ATL - np. outdoor?
  • Digitalizacja procesu sprzedaży. Jak zwiększyć skuteczność marketingu gdy proces zakupowy przeniósł się do sieci?
  • Zmiana norm emisji spalin od stycznia 2021. Co zrobić by spróbować jeszcze sprzedać auta zalegające nam na stoku?
  • Radio, eventy a może internet ? Na czym oprzeć swój marketing od początku roku 2021?

Podczas webinaru dowiesz się:

Bezpłatny webinar:
"Sukcesja w dealerskiej firmie rodzinnej.
Jak się przygotować?"
Webinar dostępny do odtworzenia
Chcę obejrzeć webinar
  • Jak przekazać sprawnie działającą firmę następnemu pokoleniu?
  • Gdzie kryją się największe zagrożenia związane z niewystarczająco precyzyjnie zaplanowaną sukcesją?
  • Jak przygotować plan sukcesji, a co najważniejsze wdrożyć go w życie? W jaki sposób przygotować organizację na zmiany?
  • Czego najbardziej boją się sukcesorzy?
  • Jakie są najczęstsze problemy związane z sukcesją, i jak je przezwyciężyć?
Prowadzący:
Adrianna Lewandowska
Instytut Biznesu Rodzinnego

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM I HARMONOGRAM ZAJĘĆ

Sesja 1

W. Kordalewski / M. Konieczny I Zarządzanie działem samochodów nowych - wprowadzenie
A. Lewandowska I Sukcesja w firmie dealerskiej

26-27.02.2021

Sesja 1 (26.02.2021)

(Wykład z elementami ćwiczeń i warsztatów)

Wprowadzenie - koszty, marże, zyski

  • Modele biznesowe firm dealerskich - omówienie
  • Dealerskie koszty – na co wydajemy najwięcej? Czy da się to ograniczyć ?
  • Jaką marżę powinniśmy generować w poszczególnych działach? Wskaźniki KPI a średnia dla rynku
  • Marża brutto, rotacja kapitałem, rotacja stokiem, ROS – najważniejsze elementy zarządzania dealerskim biznesem
  • Kluczowe dealerskie wskaźniki

Na czym zarabiamy?

  • Marża a zysk to nie to samo. Jakie wskaźniki powinniśmy osiągać?
  • Procentowe udziały w sprzedaży zysku i marży w poszczególnych działach
  • Polska a Europa – porównanie rentowności poszczególnych działów
  • Wygenerowana marża – sukces czy porażka?
  • Jak optymalizować zyskowność w sprzedaży aut nowych i dosprzedaży akcesoriów?
Zarządzanie działem samochodów nowych - wprowadzenie

Sesja 1 (27.02.20201)

Sukcesja w firmie dealerskiej
(Warsztaty interpersonalne)
  • Czym jest sukcesja?
  • „Polskie realia” – zmiana pokoleniowa w polskich firmach rodzinnych
  • Bilans Otwarcia – czy wiem co będę przejmował?
  • Ścieżka rozwoju sukcesora firmy rodzinnej
  • Sposoby, modele i formy sukcesji w firmie rodzinnej
  • Międzygeneracyjna strategia rozwoju rodzinnej firmy dealerskiej: Dwa pokolenia, dwa światy.
  • Udział kadry kierowniczej w procesie sukcesji – fakty i mity
  • Czym jest zasada jedności kierownictwa i dlaczego jest ona tak ważna?
  • Czym jest plan sukcesji?
  • Jak go odpowiednio przygotować, a później wprowadzić w życie?
  • Najważniejsze elementy efektywnej sukcesji
  • Wybór optymalnego modelu sukcesji
  • Najważniejsze narzędzia realizacji procesu sukcesji
  • Plan finansowy. Jak go przygotować? Jakie są jego najważniejsze elementy?
  • Czym są wartości w firmie rodzinnej?
  • Jakie są najczęstsze problemy związane z przekazaniem władzy w firmie?
  • Gdy sukcesorów jest więcej niż jeden – przekazanie sterów, kiedy jest „sprawiedliwie”?
  • CASE STUDIES - omówienie przykładów udanych i nieudanych sukcesji polskich firm rodzinnych

Organizacja działu sprzedaży

  • Struktura działów sprzedaży w dealerstwach jedno i wielomarkowych, w jedno i wieoloodziałowych
  • Zadania sprzedażowe – jak je wyznaczać ?
  • Wyznaczanie planów i celów sprzedażowych
  • Sprzedaż to nie tylko handlowcy – jak powinien funkcjonować dział doposażenia samochodów?
  • Administrator sprzedaży – kto to jest? W jakich sytuacjach jest potrzebny?

Zakres odpowiedzialności i uprawnień

  • Jak zorganizować model uprawnień rabatowych? Co może zrobić handlowiec, co kierownik, a czego nie może zrobić nikt?
  • Zakres obowiązków i odpowiedzialności handlowców i kierowników
  • Odpowiedzialność managera za wolumen sprzedaży – co musimy wiedzieć ? Jak tym zarządzać?

Sesja 2

W. Kordalewski I Zarządzanie działem samochodów nowych - zarządzanie sprzedażą
W. Kordalewski I Zarzadzanie działem samochodów nowych
(planowanie sprzedaży) i działem F&I

Marzec 2021

Sesja 2

Wojciech Kordalewski

(Wykład z elementami ćwiczeń i warsztatów)

Relacje z pracownikami - zakresy obowiązków, systemy wynagrodzeń

  • Umowa z pracownikiem – jak powinna być skonstruowana by była efektywna?
  • Zakres obowiązków sprzedawcy
  • Kontrakt do umowy -wyznaczenie szczegółowych celów i zadań do realizacji
  • Rodzaje systemów wynagrodzeń – przykłady z polskiego rynku
  • System progresywny a system z kosztem stałym – który będzie odpowiedni dla Twojej firmy?
  • Jak skonstruować optymalny system wynagrodzeń?
  • Systemy wynagrodzeń w salonach wielomarkowych
  • Premie wskaźnikowe i ilościowe

Zarządzanie sprzedażą

  • Konwersja sprzedaży – leady, plany, cele
  • Rola kierownika w zarządzaniu działem sprzedaży
  • Zadania kierownika sprzedaży
  • Zarządzanie sprzedażą – jak to robić? Jakie narzędzia stosować ?
  • Tablica aktywności handlowców – co to jest i jak ją stosować?
  • Proces sprzedaży zorientowany na klienta – od czego zacząć ?
  • Od leadu do wydania – jak wzorcowo przeprowadzić klienta przez proces i wygenerować dobrą marżę?
  • Jak zbudować wartość produktu?
Zarządzanie działem samochodów nowych - zarządzanie sprzedażą
  • Jak stworzyć dział aktywnego pozyskiwania klientów?
  • Od czego zacząć ?
  • Jak efektywnie umówić klienta?
  • Wykorzystanie call center w aktywnym umawianiu serwisowym i w dziale części

Dział BDC/ Call Center

Zarządzanie działem samochodów nowych (planowanie sprzedaży)
i działem F&I

Planowanie sprzedaży i budżetowanie

  • Tworzenie planu sprzedaży samochodów
  • Analiza dostępnych materiałów na temat konkurencji
  • Analiza planów importera (producenta)
  • Planowanie ilościowe sprzedaży (do klienta końcowego, dostaw samochodów (produkcji, magazynu)
  • Planowanie marży (całkowitej, procentowej, bonusy importerskie)
  • Jak stworzyć dobry budżet?
  • Budżetowanie firmy dealerskiej – od czego zacząć ?
  • Rodzaje budżetowania
  • Potencjał mojego rynku – jak go określić?
  • Zarządzanie kosztami
  • Analiza stoku i efektywne zarządzanie nim
  • Jak wyliczyć zapotrzebowanie na linie stokowe?
  • Zarządzanie bazą danych
  • Wskaźniki KPI

Zarządzanie działem F&I

  • Schematy organizacyjne działu sprzedaży produktów finansowych
  • Zakresy obowiązków wszystkich uczestników sprzedaży produktów finansowych
  • Zakres obowiązków osób bezpośrednio odpowiadających za F&I
  • Zarządzanie wskaźnikowe działem F&I
  • Budżetowanie w dziale F&I
  • Systemy wynagrodzeń osób odpowiedzialnych za sprzedaż produktów finansowych
  • Komunikacja pomiędzy działami handlowymi jako kluczowy element sukcesu F&I
  • Monitoring i CRM w dziale F&I
  • Współpraca z Instytucjami Finansowymi – negocjacje, wsparcie marketingowe
  • Analiza i raportowość – w ujęciu działowym i indywidualnym

Sesja 2

(Wykład z elementami ćwiczeń i warsztatów)

Wojciech Kordalewski

Sesja 3

M. Łuczak I Jak z sukcesami prowadzić dealerską firmę rodzinną?
Sesja specjalna CASE STUDY - GRUPA WRÓBEL

Kwiecień 2021

Sesja 3

Michał Łuczak

Jak z sukcesami prowadzić dealerską firmę rodzinną?
(Case study)
  • Specyfika dealerskiej firmy rodzinnej – czym różni się zarządzanie taką firmą od „korporacji” ?
  • Funkcjonowanie w rodzinie a funkcjonowanie w biznesie – jak to pogodzić ?
  • Jak odnaleźć się w nowej sytuacji, gdy z „zarządzanego” stajemy się „zarządzającym”?
  • Jak przygotować się do objęcia firmy dealerskiej?
  • Aby móc rozwijać firmę, najpierw trzeba rozwijać siebie – od czego zacząć ?
  • Od stabilizacji po ekspansję – aby się rozwijać, najpierw trzeba ustabilizować swoją pozycję - Case Study Grupy Wróbel
Sesja specjalna Akademii odbędzie się w salonie Mercedes-Benz Grupa Wróbel we Wrocławiu.

Dla uczestników będzie to okazja do rozmowy z prezesem zarządu Grupy Wróbel – Michałem Łuczakiem, który opowie o swoich doświadczeniach związanych z sukcesją w firmie dealerskiej, oraz do zobaczenia jak na co dzień prosperuje jeden z najbardziej nowoczesnych salonów dealerskich w Polsce.

Sesja 4

M. Wąsik I Zarządzanie sprzedażą aut używanych

Maj 2021

Sesja 4

Michał Wąsik

(Wykład z elementami ćwiczeń )
  • Rola samochodów używanych w firmie dealerskiej (miejsce w strategii firmy)
  • Schemat organizacyjny – prawidłowa struktura działu sprzedaży samochodów używanych
  • Zakresy obowiązków pracowników (kierownik, sprzedawca, zakupowiec, pozostali)
  • Tworzenie biznesplanu oraz budżetu działu sprzedaży samochodów używanych
  • Analiza źródeł pozyskania samochodów używanych (trade-in, leasing, car-fleet, import, skup od klientów indywidualnych, klienci serwisu i innych działów)
  • Marketing: Internet, prasa specjalistyczna, POS, ulotki i broszury, CRM
  • Zarządzanie działem sprzedaży samochodów używanych
  • Planowanie, motywowanie, wynagradzanie i nadzór nad sprzedawcami
  • Nadzór nad relacjami sprzedawca-klient (kontakty, telefony przychodzące, jazdy testowe, CSI)
  • Prawidłowa ekspozycja samochodów używanych
  • Przyjęcia i przygotowanie samochodów do ekspozycji
  • Kontrola stanu technicznego, przyjęcie, naprawa oraz przygotowanie do sprzedaży
  • Oceny techniczne i proces wyceny samochodów
  • Proces sprzedaży samochodu używanego – budowa relacji i wartości
Zarządzanie sprzedażą aut używanych

Zarządzanie zapasami

  • Cykl życia samochodu na stoku
  • Analiza zapasów, poziomu zainteresowania oraz aktualnej wartości
  • Likwidacja martwego stoku

Sesja 5

M. Jeliński I Marketing w stacji dealerskiej
M. Małecki I Na czym zarabiać? Zarządzanie kluczowymi procesami w dealerstwie

Czerwiec 2021

Sesja 5

Mikołaj Małecki

(Wykład z elementami ćwiczeń )
Na czym zarabiać? Zarządzanie kluczowymi procesami w dealerstwie
Marketing w stacji dealerskiej

Marek Jeliński

(Wykład z elementami ćwiczeń)
  • Fundamenty zarządzania procesowego firma dealerską - co należy i warto wiedzieć?
  • Zarządzanie operacyjne a zarządzanie procesowe - podobieństwa i różnice
  • Najważniejsze procesy w firmie dealerskiej – na czym zarabiać?
  • Orientacja na klienta w procesie
  • Od Strategii do procesu. Wykorzystanie wskaźników KPI w tworzeniu procesu
  • Mapowanie najważniejszych procesów - szybki i skuteczny sposób na identyfikację słabych punktów w procesie
  • Optymalizowanie procesu – od czego zacząć?
  • Krzywa zmian -najważniejsze czynniki sukcesu zmiany
  • Angażowanie pracowników do zarządzenia zmianą i wykorzystanie informacji zwrotnej
  • Współpraca przełożony/właściciel a podwładny, jako czynnik sukcesu zmian w procesie
  • Marketing klasyczny i nowoczesny. Rodzaje działań wykonywanych i odbieranych w stacjach dealerskich
  • Kreatorzy i Wykonawcy działań marketingowych. Zaangażowanie Pracowników
  • Obszary marketingowe wykorzystywane i te z potencjałem
  • Plan marketingowy. W jakiej skali i na jaki okres? Tworzenie, realizacja, rozliczenie. Konwersja: zainteresowanie - wyniki
  • Warsztat: plany marketingowe dla różnych działalności
  • Budżetowanie krótko, średnio i długoterminowe. Zależność od Importerów vs nakłady własne. Spójne raportowanie i wyciąganie wniosków
  • Segmentacja Klientów. Wykorzystanie potencjału baz własnych, zewnętrznych i procesów dotarcia
  • Kanały komunikacji, dostosowanie ich oraz treści do odbiorców. Efektywność: jak mierzyć spływające zainteresowanie
  • Współczesny rynek – w co warto inwestować więcej, a w co mniej
  • Marketing 360 stopni jako recepta na współczesne czasy.

Sesja 5

Sesja 6

P. Majcher I Excel w zarządzaniu stacją dealerską

Czerwiec 2021

Sesja 6

Piotr Majcher

(Warsztaty z użyciem komputerów)
  • Poprawne wprowadzanie danych do Excel
  • Znajdowanie i oznaczanie niepoprawnych danych
  • Poprawianie danych przy użyciu mechanizmu znajdź/zamień
  • Poprawianie liczb przechowywanych jako tekst
  • Importowanie danych z systemów DMS i CRM
  • Wstawianie tabeli przestawnej,
  • Zmienianie obliczeń wykonywanych w tabeli przestawnej,
  • Formatowanie tabeli przestawnej,
  • Filtrowanie i sortowanie w tabeli przestawnej.
Excel w zarządzaniu stacją dealerską

Przygotowanie danych do analizy

Analiza danych przy pomocy tabel przestawnych

Analiza i przekształcanie danych przy pomocy funkcji

  • Najważniejsze funkcje do pracy z tekstem,
  • Funkcje do tworzenia inteligentnych i warunkowych formuł – funkcje logiczne,
  • Łączenie danych przy pomocy funkcji wyszukujących,
  • Najpopularniejsze funkcje

Sesja 7

W. Kordalewski I Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - struktura działu, zarządzanie działami serwisowymi i planowanie sprzedaży

Wrzesień 2021

Sesja 7

Wojciech Kordalewski

(Wykład z elementami ćwiczeń i warsztatów)

Wprowadzenie, koszty, marże, zyski

  • Rola serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego w firmie dealerskiej
  • Marże dealera – porównanie działów sprzedaży i posprzedaży
  • Czym jest absorpcja serwisowa? Jakie wskaźniki powinniśmy osiągać?
  • Czym jest absorpcja operacyjna? Dlaczego jest tak ważna?
  • Najważniejsze wskaźniki w serwisie mechanicznym i w blacharni

Organizacja i struktura serwisu mechanicznego i blacharsko-lakieniczego

  • Model biznesowy działalności serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego
  • Budowa struktury serwisu – wg potencjału, wg liczby oddziałów
  • Modele pracy zmianowej – które najbardziej efektywne?
  • Organizacja działu posprzedaży (proste struktury w małych dealerstwach, do skomplikowanych w dealerstwach wielodziałowych)
  • Optymalna struktura działów w zależności od ich wielkości
  • Stanowiska produkcyjne w działach posprzedaży – normy, cele i KPI na poszczególnych stanowiskach
  • Stanowiska menedżerskie w działach posprzedaży
  • Pracownicy nieprodukcyjny – jak liczyć ich efektywność?
  • Matryca odpowiedzialności na poszczególnych stanowiskach
  • Miesięczne podsumowanie pracy podwładnych – karta mechanika
Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - struktura działów i zarządzanie działami serwisowymi

Zarządzanie pracą warsztatu

  • Monitoring bieżący pracy techników
  • Właściwe wyznaczanie planów i celów
  • Tablica wyników w serwisie – jak powinna wyglądać? Dlaczego warto ją stosować?
  • Jak dzięki obserwacji zachowań klientów kupujących auta nowe zwiększyć liczbę klientów w serwisie mechanicznym, a jak w blacharsko-lakierniczym?
  • Dosprzedaż – sposób na zwiększenie rentowności. Modele działania

Budżetowanie ilości roboczogodzin

  • Tworzenie planu serwisu na bazie dostępnych zasobów (ilość stanowisk roboczych, mechaników) oraz ilości potencjalnych klientów
  • Właściwie zaplanowany dział to podstawa sukcesu – jak planować ilość RBH którą będziemy w stanie sprzedać ?
  • Ilość roboczogodzin w serwisie blacharsko-lakierniczym też mimo obiegowych opinii da się zaplanować. Jak to zrobić?

Budowanie marży w serwisie

  • Sezonowość w dziale serwisu
  • Zarządzanie stawkami za roboczogodzinę
  • Efektywna średnia stawka a efektywność techników
  • Utracone korzyści – analiza i optymalizacja schematu działań serwisu

Umawianie do serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego

  • Właściwie zorganizowane zapisy do serwisu – klucz do sukcesu. Kto za nie odpowiada? Kto je monitoruje?
  • Co i jak mierzyć ?Tabela Analizy Potencjału - omówienie narzędzia
  • Analiza zleceń i optymalizacja modelu umówieni
  • Klient na całe życie - retencja klientów – jak o nią zadbać ?

Uprawnienia, zakresy odpowiedzialności, standard pracy

  • Zarządzanie rabatami – kto może ich udzielać, a kto nie?
  • Zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach w dziale serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego
  • Opisy zakresu obowiązków i przykłady kontraktów na poszczególnych stanowiskach (mechanik, blacharz, mistrz, doradca serwisowy)
Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - planowanie sprzedaży
(dzień 2)

Sesja 8

A. Sadowski I Zarządzanie działem części zamiennych
W. Kordalewski I Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - budżetowanie i optymalizacja kosztów

Październik 2021

Sesja 8

Wojciech Kordalewski

(Wykład z elementami ćwiczeń)
  • System liniowy, progresywny, mieszany – który najbardziej efektywny?
  • Uzależnienie wynagrodzeń od przerobu wartościowego i od przerobu godzinowego – wady i zalety poszczególnych rozwiązań
  • Systemy wynagrodzeń dla pracowników produkcyjnych (mechanicy, elektrodiagności etc.)
  • Wynagrodzenie zależne od osiąganych wskaźników - przykłady
  • Prowizje przerobowe, premie kwartalne – omówienie rodzajów i modeli dodatkowych form motywacji finansowej
  • Koszty pracodawcy – jak je optymalizować?
  • Zbyt duża ilość zmarnowanego bezproduktywnie czasu
  • Zbyt długi czas oczekiwania
  • Zbyt wiele przerw w realizacji zlecenia
  • Nieprecyzyjne zlecenia
  • Brak nadzoru
  • Brak wsparcia systemowego
  • Zbyt długi czas naprawy
  • Niska jakość pracy
Zarządzanie serwisem mechanicznym i blacharsko-lakierniczym - budżetowanie i optymalizacja kosztów

Systemy wynagrodzeniowe

8 grzechów głównych hali. Jak je rozwiązać?

Andrzej Sadowski

Zarządzanie działem części zamiennych
(Wykład z elementami ćwiczeń)
  • Oczekiwania Klientów wobec Działu Części Zamiennych
  • Proces obsługi klienta
  • Przepływ informacji i towarów
  • Organizacja magazynu części zamiennych
  • Infrastruktura techniczna (powierzchnia magazynu w funkcji sprzedaży, składowanie towarów, strefy magazynowe)
  • Analiza pracy magazynu części i kluczowe KPI (zamówienia, złogi, wiekowanie, wartość magazynu w funkcji sprzedaży)
  • Sprzedaż akcesoriów i części zamiennych przez ladę
  • Ekspozycja i oferty
  • Sprzedaż hurtowa części zamiennych
  • Klienci i oferty
  • Cele sprzedaży hurtowej
  • Analiza sprzedaży części
  • Polityka rabatowa i marże
  • Zatrudnienie w Dziale Części w funkcji sprzedaży
  • Sprzedawcy i magazynierzy
  • Schemat organizacyjny i zakresy obowiązków
  • Systemy motywacyjne

Dział części zamiennych

Budżetowanie działów posprzedaży w praktyce

  • Budżetowanie przychodów
  • Jak zaplanować wysokość przychodów?
  • Budżetowanie roboczogodzin a budżetowanie finansowe
  • Marże i koszty
  • Praca na arkuszach budżetowych

Optymalizacja kosztów

  • Należności w serwisie – jak radzić sobie z przeterminowanymi należnościami?
  • Części zablokowane – jak zmniejszyć ich ilość do minimum?
  • Naprawy gwarancyjne
  • Samochody zastępcze
  • Kontrola zużycia materiałów

Sesja 8

Sesja 9

A. Małecka I Zarządzanie zespołem i kadrą managerską

W. Kordalewski I Zarządzanie stacją dealerską - cele, strategie działania, modele biznesowe

Listopad 2021

Sesja 9

Wojciech Kordalewski

(Wykład z elementami ćwiczeń i case studies)
  • Analiza potencjału rynku (wielkość geograficzna i położenie rynku, potencjał demograficzny, wskaźniki ekonomiczne regionu, planowany rozwój regionu, ilość zarejestrowanych aut, klienci flotowi, ruch tranzytowy etc.)
  • Analiza konkurencji (najsilniejsze marki, ilość i potencjał poszczególnych dealerów, aktywność marketingowa dealerów, nieautoryzowane warsztaty
  • Nakreślenie celów i strategii firmy (pozycja na rynku, rentowność, ekspansja etc.)
  • Ocena własnej pozycji (firmy) – mocne, słabe strony, szanse, ryzyka
  • Tworzenie spójnej perspektywy rozwoju na 3-5 lat
  • Sprzedaż (potencjał rynku, udziały rynkowe, obroty, rabaty, planowane marże, koszty ogólne, zysk operacyjny, koszty finansowe, amortyzacja, wskażniki)
  • Serwis (potencjał warsztatu, ilość obsługiwanych samochodów i ilość wizyt w serwisie, ilość mechaników, przeroby, wydajności, stawki za rbh, rabaty, marże, koszty bezpośrednie)
  • Części (obroty przez serwis i ladę, marże, rotacja, magazyn)
  • Koszty ogólne (czynsz i koszty eksploatacji, personalne, marketing, samochody służbowe, podróże, szkolenia, telekomunikacja, informatyka, reprezentacja, ochrona, ubezpieczenia, etc.) zysk operacyjny, amortyzacja , koszty finansowe
  • Rachunek Wyników
  • Bilans
  • Przepływy pieniężne
  • Wskaźniki ekonomiczne
  • Ocena wrażliwości na zmiany parametrów, optymalizacja planowanych wyników
Zarządzanie stacją dealerską - cele, strategie działania, modele biznesowe

Anna Małecka

Zarządzanie zespołem i kadrą managerską
(Trening umiejętności interpersonalnych)
  • Zasoby ludzkie jako najważniejsza przewaga konkurencyjna
  • Wymagane kompetencje na poszczególnych stanowiskach
  • Zakresy obowiązków i odpowiedzialności
  • Stawianie oczekiwań
  • Określanie konkretnych celów i wyznaczanie zadań
  • Kaskadowanie celów
  • Za co wynagradzać?
  • Systemy wynagrodzeń
  • Oceny okresowe, oceny kompetencji, ocena 360 stopnii
  • Rozwój kadry liniowej
  • Wskaźniki dla kadry liniowej
  • System pracy z kadrą liniową
  • Analiza dostępnych w firmie zasobów ludzkich
  • Wypracowanie profili personalnych optymalnych dla danego stanowiska
  • Rola kadry managerskiej – 10 ról managera

Sesja 9

Sesja 10

Egzamin końcowy

Grudzień 2021

Ostatnia sesja, to egzamin podczas którego zweryfikowana zostanie zdobyta przez uczestnika kursu wiedza i umiejętności. Pozytywne zaliczenie egzaminu pozwoli na otrzymanie certyfikatu Akademii Business Management świadczącego o zdobyciu kwalifikacji do zarządzania stacją dealerską.

WYKŁADOWCY

Marek Jeliński

Dyrektor marketingu w Grupie Karlik odpowiedzialny za komunikację marketingową wszystkich marek będących w portfolio grupy. Doświadczenie menedżerskie zdobywał zarządzając działami marketingu w firmach dealerskich oraz będąc dyrektorem sprzedaży w międzynarodowej korporacji zajmującej się sprzedażą zdalną. Odpowiadał w niej za sprzedaż na cały rynek polski. Pasjonat motoryzacji na 2 i 4 kółkach od najmłodszych lat.

Zanim rozpoczął pracę, jako konsultant ASE Global zdobywał doświadczenie w branży dealerskiej bezpośrednio pracując na różnych stanowiskach w stacjach dealerskich w Polsce i zagranicą.
Od 2000 roku związany był z Grupą PGD przechodząc przez różne szczeble struktury zarządczej w tym Dyrektora Generalnego i Prezesa Zarządu PGD.
Odpowiedzialny za strategię i cała działalność operacyjną firmy. Obecnie realizuje dedykowane indywidualne konsultacje, programy naprawcze i projekty szkoleniowo – coachingowe dla właścicieli i kadry kierowniczej dealerstw w zakresie zarządzania poszczególnymi działami stacji dealerskiej koncentrując się na wszystkich aspektach począwszy od ludzi, procesów, poprzez przychody, marże, koszty, co wpływa bezpośrednio na wzrost zyskowności biznesu.

Wojciech Kordalewski, LIDER PROJEKTU

Michał Wąsik

Dyrektor biura ASE Global w Polsce, odpowiedzialny także za rynek w Czechach i na Słowacji. Ekspert w dziedzinie Business Management rynku motoryzacyjnego. Swoje doświadczenie zdobywał, wdrażając nowoczesne systemy raportowania finansowego dla dealerów samochodowych. W czasie realizacji tych projektów pracował z dealerami z całej Europy.
Obecnie prowadzi liczne kursy z zakresu zarządzania wskaźnikowego stacją dealerską – dedykowane właścicielom stacji oraz kierownikom poszczególnych działów.

Ekspert w dziedzinie rynku dealerskiego i GVO, autor wielu publikacji prasowych i książek „100 pytań o GVO” i „Skonsumować wzrost rynku. Kilka dróg dla polskich dealerów”. Partner zarządzający w firmie doradczej DCG Dealer Consulting i wydawca miesięcznika DEALER. Prezes Związku Dealerów Samochodów.

Marek Konieczny

Doradca ds. rozwoju dealerów w obszarze obsługi posprzedażnej, twórca Programu Rozwoju Dealera poprzez rozwój Obsługi Posprzedażnej. Od 2005 r. prowadzi audyty, szkolenia i doradztwo dla dealerów marek: Renault, Ford, BMW, Nissan, Honda i Renault Trucks. W latach 2004-2005 dyrektor zarządzający dealera BMW w Warszawie (Smorawiński/Bawaria Motors). W latach 1997–2003 pracował w Polsce dla grupy Sumitomo: jako dyrektor działu części w Ford Auto Plaza oraz dyrektor ds. rozwoju w Summit Auto Poland.

Andrzej Sadowski

Od 21 lat pracuje w obszarach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Ukończyła prestiżową Szkołę Trenerów i Psychoterapeutów w nurcie Gestalt.
Specjalizuje się w rozwoju umiejętności i kompetencji w obszarach osobistego potencjału.
Jest certyfikowanym Coachem Praktykiem Biznesu, Master and Team Coachem według standardów EMCC oraz certyfikowanym coachem QEC (Quantum Energy Coaching).

Anna Małecka

Adrianna Lewandowska

Wizjonerka polskiej przedsiębiorczości rodzinnej, strateg, doradca, architekt sukcesu wielu polskich firm rodzinnych. Doradca i Partner Zarządzający w Lewandowska i Partnerzy, od lat wspiera firmy rodzinne w zakresie strategii rozwoju, procesów sukcesyjnych oraz zarządzania zmianą. Wykładowca MBA oraz licznych studiów podyplomowych. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.


Menedżer, trener, ekspert z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą w salonach dealerskich. Specjalizuje się w realizacji programów podnoszących rentowność firm dealerskich. Pracuje z dealerami, a zwłaszcza z ich pracownikami. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Doświadczenie zdobywał w pracy dla największych polskich grup dealerskich: PGD, PGA i Auto Boss. Odpowiadał za sprzedaż takich marek jak: Ford, Nissan, Suzuki, Volvo, BMW.

Mikołaj Małecki

Z Excelem pracuje od 18 lat, a szkolenia z tej aplikacji – również dla dealerów – prowadzi od 2007 r. Proste wytłumaczenie nawet najbardziej skomplikowanych zagadnień to jego chleb powszedni. Od 2011 r. prowadzi kanał na YouTube, w którym omawia problemy związane z Excelem. Od tego czasu opublikował ponad 800 filmów, które miesięcznie ogląda ponad 200 tys. użytkowników. Posiada certyfikaty potwierdzające jego doświadczenie i umiejętności związane z Excelem, w tym: Microsoft Certified Trainer i Microsoft Excel Expert. Wykładowca Dealerskiej Akademii Dyrektorzy Finansowi.

Piotr Majcher

Prezes Grupy Wróbel – wielooddziałowej struktury dealerskiej, posiadającej autoryzacje marek Mercedes-Benz i Mazda (ten drugi brand działa w ramach odrębnej spółki WTM Wróbel). Aktualnie grupa posiada oddziały we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie, Zielonej Górze, Częstochowie i Straszynie k. Gdańska. W 2019 r. dealer sprzedał 3 480 nowych aut, co pozwoliło mu zająć 34. miejsce na Liście TOP50.

Michał Łuczak

Opinie Absolwentów

Średnia ocen poziomu zadowolenia z pozyskanej wiedzy i przydatności w codziennej pracy uczestników poprzedniej edycji

4,87/5

"Polecam serdecznie wszystkim
osobom zarządzającym. Również tym
już bardziej doświadczonym."

Łukasz Krześniak

Mikołaj Szadkowski

Motortest

"W ostatnim roku dwukrotnie zwiększyłem przychody swojej firmy, podnosząc rentowność wszystkich działów,
a co za tym idzie - całego przedsiębiorstwa. To mój ogromny sukces. Tego wyniku nie byłoby bez wyszkolonej kadry menedżerskiej . Znakomitą część wiedzy, którą przekazałem kierownikom, pozyskałem właśnie na zajęciach Akademii. "

Grupa GEZET

Jacek Kałwa

EURO-KAS

Michał Kozłowski

Grupa Kozłowski

Jan Mrozowski

Nordyński Sp. J.

Auto-Sanok

Piotr Sanok

"Dla mnie - osoby nowej w branży - było to nieocenione źródło wiedzy o biznesie dealerskim - obiektywne, kompleksowe i profesjonalne. Dodatkowo umożliwiło wymianę doświadczeń
z dealerami innych marek."

"Idealne rozwiązanie dla osób rozpoczynających przygodę z biznesem dealerskim i zarządzających już firmą dealerską. Akademia pokazała mi jak wygląda ten biznes i pozwoliła poznać grono doświadczonych ludzi rynku motoryzacyjnego."

"Jedyna w Polsce Akademia, oferująca kurs zarządzania biznesem dealerskim. Co ważne program jest przygotowany przez profesjonalistów dla profesjonalistów. Gorąco polecam - zarówno właścicielom i ich następcom, ale również dyrektorom i kierownikom."

"Przydatna, merytoryczna wiedza oparta o fakty i, co ważne, własne doświadczenia wykładowców Pozyskałem od nich wiele pomocnych rad oraz uświadomiłem sobie rzeczy, na które wcześniej być może nie zwracałem uwagi..."

"Bardzo dobrzy wykładowcy. Przydatna, branżowa wiedza przekazywana przez fachowców. Akademia to również możliwość wymiany swoich doświadczeń i spostrzeżeń
i okazja do nawiązania ciekawych, branżowych znajomości."

Malwina Lis

Grupa Lis

Akademia to skondensowane źródło eksperckiej wiedzy na temat wszystkich kluczowych aspektów działalności firmy dealerskiej. Polecam."

Carsed

Paweł Lipiński

Informacje organizacyjne

Studia są skierowane do:

Termin

- osób przygotowujących się do zarządzania stacja dealerską, bądź jej poszczególnymi działami (następców)
-osób już zarządzających stacjami dealerskim i serwisowymi (właścicieli, managerów, członków zarządów)
-osób planujących otwarcie własnej działalności dealerskiej

Kompleksowy program szkoleń Akademia Dealer Business Management rozpocznie się w styczniu 2021 roku, i potrwa, z przerwą wakacyjną, do grudnia 2021 roku, kiedy odbędą się egzaminy certyfikacyjne.

Na program składa się 10 sesji (8 dwudniowych sesji szkoleniowych, sesja specjalna w salonie Grupy Wróbel oraz sesja egzaminacyjna), co łącznie daje 18 dni szkoleniowych.

Koszt

Udział w programie Akademia Dealer Business Management, to 15 900 zł netto
(cena nie zawiera noclegów).
Płatność może być realizowana w trzech ratach.

*** Cena obejmuje: uczestnictwo w 18 dniach szkoleniowych
( w tym sesja specjalna i egzamin), materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch
*** Cena nie obejmuje: kosztów dojazdu, noclegów

Szkolenia Akademii Dealer Business Management będą odbywały się w Airport Hotel Okęcie**** przy ulicy Komitetu Obrony Robotników 24
w Warszawie.


Sesja specjalna Akademii odbędzie się w salonie Grupy Wróbel we Wrocławiu.

Lokalizacja

Kryteria naboru

Aby uniknąć zbyt dużego zróżnicowania poziomu uczestników, przyjęliśmy kryterium naboru na podstawie stażu pracy w firmie dealerskiej – by wziąć udział w programie musisz pracować w firmie dealerskiej od co najmniej 6 miesięcy.

Wyjątkiem są osoby planujące otworzenie własnej działalności dealerskiej – w tym wypadku warunkiem kwalifikującym jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej 12 miesięcy i dodatkowa rozmowa wstępna, mająca na celu upewnienie się że wiedza kandydata jest wystarczająca do wzięcia udziału w projekcie szkoleniowym.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłaszam udział w Dealer Akademia Business Management

Dane uczestników:

__________________________

__________________________

Dane do faktury:

Dane zgłaszającego:

Uwagi:

Na podane adresy e-mail wyślemy informacje organizacyjne na temat szkolenia.

Zobowiązuję się do wpłacenia wpisowego w wysokości 1590 zł netto w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia, oraz do opłacenia wystawionej przez Dealer Consulting Group faktury VAT za udział w Akademii Dealer Business Management najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem programu.


*** Cena obejmuje: uczestnictwo w dziewięciu dwudniowych sesjach szkoleniowych i jednodniowej sesji egzaminacyjnej, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch

*** Cena nie obejmuje: kosztów dojazdu, noclegów

* Regulamin szkoleń organizowanych przez DCG Dealer Consulting dostępny jest tutaj

**Więcej szczegółów dostępnych jest w polityce prywatności organizatora Akademii firmy DCG Dealer Consulting. Pełna treść dostępna jest tutaj

Akademia w obiektywie

BAZA WIEDZY – Wywiad ze Wschodząca Gwiazdą Rynku Dealerskiego 2020

Mam świadomość, ile nauki przede mną

O swoich początkach w motoryzacyjnym biznesie oraz przygotowaniach do sukcesji w firmie – opowiada Malwina Lis, marketing manager w Grupie Lis i laureatka tegorocznej nagrody dla Wschodzącej Gwiazdy Rynku Dealerskiego

Jak rozpoczęła się pani przygoda z branżą dealerską? Czy jak w większości rodzinnych dealerstw od najmłodszych lat firma stała się elementem codziennego życia?

W rodzinnych dealerstwach dzieci najczęściej dorastają obok rodzinnego salonu czy serwisu samochodowego. W moim przypadku było nieco inaczej. Gdy byłam mała, rodzice byli właścicielami giełdy samochodowej. Giełda odbywała się co niedzielę, a rodzice osobiście jej doglądali, więc wraz z siostrą i bratem niemal każdy weekend spędzaliśmy właśnie tam, pomagając w drobnych obowiązkach.

Czyli historia Grupy Lis nie jest klasyczną dealerską „opowieścią” – od rodzinnego warsztatu do autoryzowanego salonu?

W naszym przypadku droga do motoryzacji była znacznie ciekawsza. Giełda samochodowa prężnie się rozrastała, wykupiliśmy także udziały w giełdzie owocowo-warzywnej, a w międzyczasie doszła budowa hali hurtowej. Natomiast tatę wciąż ciągnęło w stronę motoryzacji. W pewnym momencie pojawiła się więc koncepcja rozwoju rodzinnego biznesu właśnie w tym kierunku. Rozpoczęliśmy od salonu Hyundaia. Od tego czasu moje życie kręciło się już wokół motoryzacji – regularnie jeździłam z tatą na targi samochodowe, a każda dostawa aut czy premiera nowego modelu była w naszym rodzinnym życiu dużym wydarzeniem. Zawsze było dla mnie oczywiste, że skoro tata prowadzi biznes dealerski, to powinnam na ten temat jak najwięcej wiedzieć. Starałam się więc poszerzać wiedzę w zakresie konkretnych marek i modeli.

A więc może nie od najmłodszych lat, ale jednak wychowała się pani w salonie...

Dokładnie tak. Zawsze fascynował mnie marketing i PR, więc będąc już nieco starszą, starałam się pomagać rodzicom w organizacji eventów, a przy wyborze studiów wiedziałam już, że chcę iść właśnie w tym kierunku. Podczas studiów zaczęłam też oficjalnie pracę w firmie.

Od razu zajęła się pani organizacją kampanii marketingowych?

Zaczynałam w 2007 r. od rzeczy najprostszych i stopniowo wdrażałam się w codzienną pracę w firmie. Na początku zajmowałam się częścią administracyjną – wystawianiem faktur, rozliczaniem kasy, a przede wszystkim obserwacją tego, jak od środka wygląda praca w dealerstwie. Szybko się wciągnęłam. Do tej pory widziałam tylko salon i samochody, teraz zaczynałam patrzeć na firmę jak na biznes. I tak przez te 13 lat pięłam się krok po kroku w strukturach dealerstwa.

Czytaj dalej...

Nikt nie jest alfą i omegą we wszystkich aspektach działalności firmy. Nie muszę wiedzieć, jak naprawiać samochody, ale muszę orientować się, czego wymagać od kierownika działu czy na jakiej podstawie go rozliczać

Pani rodzeństwo również pracuje dzisiaj w strukturach Grupy Lis.

Tak, choć nie od początku tak było. Każde z nas spróbowało pracy poza firmą rodzinną w korporacjach czy własnych biznesach, jednak finalnie wszysycy znaleźliśmy swoje miejsce w dealerstwie. Każdy odpowiada za swoją działkę – siostra Asia za dział F&I, brat Krzysztof za działalność naszych serwisów i sprzedaż, a ja za marketing i PR całej grupy.

Nie było problemów z podziałem obowiązków i odpowiedzialności?

Tak, choć ten podział nie jest sztywny. W firmie rodzinnej życie prywatne przenika się z zawodowym. Tematy biznesowe często pojawiają się w naszych rozmowach, staramy się również sobie wzajemnie doradzać i dzielić najciekawszymi pomysłami, nawet gdy nie dotyczą one naszej działki. Rozmowy są często burzliwe, jak to w rodzinie, jednak przynoszą korzystne efekty dla działalności firmy. Decydujący głos w najważniejszych dla firmy kwestiach ma nasz tata, który cały czas aktywnie kieruje Grupą Lis.

Skoro tata cały czas zarządza firmą, to jak wygląda kwestia przygotowań do sukcesji?

O sukcesji rozmawiamy już od wielu lat, jednak do czasu, kiedy nie wzięłam udziału w Akademii Dealer Business Management, były to rozmowy nie do końca skonkretyzowane. Przyznam, że sama nie do końca zdawałam sobie jeszcze sprawę z samego znaczenia słowa sukcesja. Dzięki Akademii uświadomiłam sobie, że to nie tylko „przepisanie” firmy, ale również długotrwałe przygotowania struktury i pracowników, a także nas – sukcesorów – do zmiany, która w pewnym momencie nastąpi. Przez lata, tak jak wiele rodzinnych firm dealerskich, żyliśmy w przekonaniu, że „jakoś to będzie”. Akademia zmieniła dużo w kwestii tego, jak przekazanie firmy jest postrzegane w naszej rodzinie.
Jeśli chodzi o moment, w którym się znajdujemy, to pół żartem mogę powiedzieć, że tata zapowiedział, że poinformuje nas, gdy będzie chciał przekazać nam firmę. A już zupełnie poważnie, przygotowania trwają, bo zdajemy sobie sprawę, że to długi i wieloetapowy proces, i mimo że do momentu przejęcia schedy upłynie jeszcze trochę czasu, to chcemy się do tego jak najsumienniej przygotować.

Czy w takim razie udział w Akademii nie miał miejsca za późno? Pracuje pani w firmie już od ponad dekady, właśnie została uznana za wschodzącą gwiazdę rynku. Z drugiej strony, skoro do finalizacji sukcesji jest chwila, to może należało się... jeszcze wstrzymać?

Myślę, że był to dobry moment. Nie jestem już całkowitą nowicjuszką w branży. Mam wieloletnie doświadczenie i łatwiej było mi rozmawiać o planowaniu stoku czy o tym, który model zmianowy pracy w serwisie jest lepszy. Jednocześnie Akademia pokazała mi, że nadal muszę się rozwijać. Myślałam, że przez lata pracy w firmie nauczyłam się sporo o funkcjonowaniu działu blacharsko-lakierniczego czy o organizacji działu sprzedaży samochodów używanych, ale podczas zajęć okazało się, że jest jeszcze mnóstwo zagadnień i rozwiązań, z których nie zdawałam sobie sprawy. Czasami aż przecierałam oczy ze zdziwienia, że istnieją naprawdę proste do wdrożenia w firmie działania, które pomogą nam w sprawach do tej pory wydających się nie do rozwiązania. Szczególnie w pamięć zapadły mi wszystkie zajęcia prowadzone przez Wojciecha Kordalewskiego i Michała Wąsika – obaj podawali mnóstwo praktycznych rozwiązań konkretnych problemów w firmie dealerskiej.

Wymiana doświadczeń jest nieocenionym atutem Akademii. Na żadnych „zwykłych” studiach nie dostałabym takiej ilości eksperckiej wiedzy od ludzi z branży i nie nawiązałabym tylu branżowych znajomości

Na co dzień zajmuje się pani przede wszystkim marketingiem. A co z pozostałymi działami? Czy wiedza dotycząca obszarów, którymi Pani nie zarządza, okazuje się przydatna?

Nikt nie jest alfą i omegą we wszystkich aspektach działalności firmy dealerskiej. Nie muszę wiedzieć, jak naprawiać samochody, ale muszę orientować się, czego wymagać od kierownika działu czy na jakiej podstawie go rozliczać. To samo tyczy się innych segmentów – aut nowych, używanych czy magazynu części. Nie muszę wiedzieć wszystkiego, ale muszę wiedzieć, w jaki sposób rozmawiać z kierownikami w poszczególnych działach, nie dawać im, jako osobie sporo młodszej, „się zagiąć” – w tym pomogła mi Akademia.

Wspomniała pani o gotowych pomysłach na rozwiązanie konkretnych problemów w firmie. Czy któreś z nich udało się wprowadzić?

Zdecydowanie tak! Dzięki nim przeorganizowaliśmy model pracy działu samochodów używanych, ale przede wszystkim wdrożyliśmy nowy system raportowania o wynikach działu i stanie stoku. Wdrożenie tych pomysłów chwilę trwało, ale na wymierne efekty nie musieliśmy długo czekać. Drugą korzyścią było przeformatowanie umów zawieranych z kadrą menedżerską i liniową. Omawiane podczas zajęć rozwiązania, na przykład warunkowanie premii wskaźnikami indywidualnymi i działowymi czy przykłady rozwiązań dla konkretnych stanowisk, stały się dla nas podstawą do przygotowania nowych – lepiej skonstruowanych pod kątem wiązania wynagrodzenia i efektywności – umów z naszymi pracownikami.

Mówimy cały czas o tej oficjalnej, naukowej stronie Akademii, ale wiadomo, że takie spotkania to również okazja do nawiązania nowych, biznesowych kontaktów.

Zgadza się. Akademia była doskonałą okazją do poznania ludzi znajdujących się w podobnym momencie kariery w branży dealerskiej co ja. Wymiana doświadczeń dotyczących sukcesji jest nieocenionym atutem Akademii. Spotykaliśmy się przez cały rok podczas dwudniowych sesji, więc nasze kontakty nie ograniczały się do sali wykładowej – były też okazją do luźnych rozmów, równie owocnych co same zajęcia. To pomogło mi spojrzeć na tematy, z którymi borykam się w firmie ze świeżej perspektywy. Zastanawiałam się nad innymi studiami podyplomowymi, które pomogłyby mi w codziennej pracy, jednak to nie byłoby to samo – na żadnych „zwykłych” studiach nie dostałabym takiej ilości eksperckiej wiedzy od ludzi z branży i – co nie mniej ważne – nie nawiązałabym tylu nowych, ciekawych branżowych znajomości.

Malwina Lis, Grupa Lis

Malwina Lis ukończyła niedawno organizowaną przez DCG Dealer Consulting Akademię Dealer Business Management dla dealerskich następców. Można się domyślać, że to „specjalizacja” nieprzypadkowa. I choć – jak podkreśla sama zainteresowana – to jeszcze nie ten moment, to przygotowania do tego, by być jedną z osób, które będą kontynuować znakomitą pracę, jaką wykonują jej rodzice, zostały już dawno rozpoczęte.

Baza wiedzy

Umiejętności i wiedza są do zdobycia

Łączenie ścieżki rozwoju wewnątrz firmy z zewnętrzną wiedzą i przygotowaniem szkoleniowym do przejęcia biznesu to idealny model sukcesji - przekonuje Wojciech Kordalewski, główny wykładowca Akademii Dealer Business Management

Zapoznaj się z artykułem
Zapoznaj się z artykułem

Nieoczekiwana sukcesja to trudne wyzwanie

O najważniejszych zadaniach związanych z procesem sukcesji, oraz o umiejętnościach jakie okazują się kluczowe po objęciu sterów w firmie - opowiada Mikołaj Szadkowski, dyrektor generalny firmy Motortest, dealerstwa Hyundaia z Warszawy

Kontakt

Akademia Dealer Business Management organizowana jest przez Dealer Consulting Group

Masz pytanie?
Zadzwoń lub napisz!

Jakub Konieczny

882 168 648

ul. Jutrzenki 177
02-231 Warszawa

tel. 22 243 63 86
biuro@dealerconsulting.pl

Adres siedziby:

ul. Zagłoby 18, lok. 31

02-495 Warszawa

Dealer Consulting Group Konieczny i Wspólnicy S.J.

Biuro:

Polityka prywatności
Regulamin szkoleń
www.dealerconsulting.pl
Dane rejestrowe
Dobre praktyki